Afspraak maken? 

 

Dat kan via deze link

 


Problemen telesecretariaat

 

Beste patiënten,

 

Wij merken problemen op bij de bereikbaarheid van onze praktijk. Door een falen van ons telesecretariaat Ringphone lopen de wachttijden soms lang op, wat uiteraard niet kan. Wij zijn momenteel met hen aan het bekijken hoe we dit zo snel mogelijk opgelost krijgen. In tussentijd verwijzen we jullie bij voorkeur naar onze online agenda voor het maken van jullie afspraak. Vanaf half maart is onze verpleegkundige Laura terug uit bevallingsverlof, en zal zij jullie in de voormiddag weer verder kunnen helpen.

 

Bedankt voor jullie begrip

 

Team Voorland


Afspraak nakomen 

 

Helaas merken we de laatste tijd dat er vaker en vaker afspraken worden "vergeten". Zonder verwittigen komt er dagelijks 1 of meerdere personen op onze praktijk niet opdagen.

Bij deze doen we een warme oproep, om gemaakte afspraken na te komen, of tijdig te annuleren (daags voordien). Zo kunnen we de vrijgekomen tijd aan andere mensen schenken.


Afspraken Huisartsenpraktijk Voorland

 

Voorlopig blijven we telefonisch advies aanbieden, zolang dit door het RIZIV ondersteund en terugbetaald wordt. We verkiezen echter zoveel mogelijk opnieuw fysieke, échte afspraken op de praktijk, zeker voor nieuwe klachten, of als het langer dan 3-6 maand geleden is dat je door één van onze artsen bent gezien.

 

Afspraak:

Je wil graag bij één van onze artsen fysiek op de praktijk langskomen, dan maak je gewoon een afspraak met deze arts. Let op om niet meer dan 3 problemen te willen bespreken, we voorzien maximaal 20 minuten per patiënt en maximaal 1 afspraak per patiënt per dag.

  

Afspraak voor telefonisch contact:

Je hebt een voorschrift voor medicatie nodig, en je bent nog recent (3 tot 6 maanden geleden) lichamelijk onderzocht door een arts.

Je hebt andere attesten of documenten nodig, waarvoor het je niet onmiddellijk nodig lijkt dat een arts je hiervoor onderzoekt, of je bent hiervoor recent onderzocht.

Tijdens een telefonisch consult kan blijken dat je arts het nodig vindt om je toch lichamelijk te onderzoeken en kan het zijn dat je gevraagd wordt om toch fysiek langs te komen op de praktijk.

Let op: uitgebreid advies per telefoon is niet (meer) mogelijk, wij voorzien 5 à 10 minuten tijd hiervoor. Indien u denkt meer tijd nodig te hebben, maak dan een afspraak voor een fysiek consult op de praktijk zelf.

 

Sinds 1 augustus 2022 is dit telefonisch contact tevens betalend, afhankelijk van je statuut bij je ziekenkas betaal je vanaf nu 1 of 2. We rekenen dit best af op het moment van het contact, bij voorkeur op elektronische wijze via payconiq(en QR code) of via overschrijving.

 

Let op: Je boekt een telefonisch contact op een bepaald uur maar dit kan afhankelijk van de drukte afwijken. Probeer je GSM steeds zo goed mogelijk in de gate te houden 2u voor of 2u na je geboekte uur. Heb je een gemiste oproep? Dan probeert de arts jou nog eens te bereiken op een later moment.

 

Afspraak vaccinatie:

Je moet een vaccin laten toedienen, dit kan via afspraak vaccinatie bij Laura, onze praktijkverpleegkundige, onder supervisie van één van onze artsen die op dat moment in de praktijk aanwezig is.

Let op, op dit ogenblik kan je geen voorschriften voor medicatie vragen. Een vaccin is ook steeds op voorschrift of aanraden van een arts! 

 

Dringende afspraak:

Online zijn er soms dringende afspraken beschikbaar: gelieve deze enkel te boeken voor medische problemen die geen 24u meer kunnen wachten. Indien er geen afspraken meer vrij zijn, en je medisch probleem kan geen 24u meer wachten, gelieve dan telefonisch contact op te nemen, dan bekijken we hoe we toch kunnen helpen.

 

Huisbezoeken: 

Wenst u een huisbezoek omdat u echt niet in staat bent om naar de praktijk te komen? Bel dan aub voor 11u zodat wij dit zo goed mogelijk kunnen inplannen. Bij medisch urgentie mag u natuurlijk altijd contact opnemen met de praktijk.